Montalcino - Castell Azzara - Tuscania

16 juni 2011 - Tuscania, Italië

Drie dagen, 200km en ruim 3000 hoogtemeters verder. De temperatuur loopt stevig op vandaag tot boven de 30*.

Montalcino ligt boven op een berg (650m) en bij het vertrek 's morgens zaten we boven de wolken te ontbijten in een parkje op gezegende grond direkt naast de kerk. Dit dorpje staat bekend om zijn rode Brunello wijn.

Vannacht in een motel 12km buiten Castell Azzara overnacht.

Vandaag langs het Lago di Bolsena gefietst, een meer in een oude krater en dus zwarte strandjes. Even een duik genomen met deze temperaturen. In Tuscania logeren we in een Hostel: Palazzo Ranucci, een 15de eeuws paleisje, een bijzondere plek met prachtig uitzicht over het stadje.

Vandaag voor het eerst wat HD-filmpjes verstuurd, hopelijk binnenkort te bewonderen op deze site!

Met nog 2,5 etappe te gaan komt Rome in zicht (155km), de laatste loodjes.

Groeten Paul en Chris.

1. thil:
    16 juni 2011
    mannen, we zien en wisten het al: het gaat bene met die benen. Nu naar de eeuwige stad om eeuwige roem te vergaren. Dat doet gij door dien Papenherder eens flink de oren te wassen. Maar ook zonder oorwassing bende welkom terug. Leuke foto's, dat landschap is toch wel fotogeniek!
    Thil & giel
  2. Margriet Laar:
    16 juni 2011
    geweldig dat je al in Toscane bent: wat gaat het toch snel! Leuk om de reis zo te kunnen volgen met foto's en al. Nog enkele etappes en je bent op de plaats van bestemming: succes met de laatste loodjes en geniet van de tocht en van mooi Italie!

groetjes,

Margriet
  3. Paul Smulders:
    17 juni 2011
    Hé Paul! Leuk om te zien dat je als een speer gaat en dat voor zo'n ouwe knakker. Ik ben best wel jaloers!
    Geniet ze en tot snel!

Groetjes Paul en de rest van ouderen Veghel!