Firenze naar Siena

13 juni 2011 - Siena, Italië

Gisteren 12 juni een mooie maar pittige tocht gefietst samen met Chris. We hebben 1300 meter geklommen. Toscane is echt een prachtige streek om te fietsen, wel met enkele kuitenbijters erbij van 10 tot 12 procent. Gelukkig hebben we een plek op een camping gereserveerd, een mobile home. Het is een mooie camping niet ver van Siena, compleet met zwembad.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. André Groenen:
    Hoi Paul,
    Toscane nog net in de lente, hebben wij mooie herinneringen aan. Mooie middeleeuwse stadjes hoog op een berg, maar dan wel met de auto! Zwaar om te fietsen lijkt me maar de beloning van de pretatie en de mooie vergezichten maken de klim dubbel en dwars waard. Geniet nog van de reis en groeten aan jullie allebei vanuit Rosmalen!
    Marianne & André
  2. Iwan en Jula:
    Hallo Paul en Chris,

Ook Chris heeft bewezen prima kuiten te hebben, super! En zo fijn dat Paul nu zijn gewenste maatje bij zich heeft :-)

Jullie gaan toch nog wel genieten van het prachtige Siena, rondje om de mert daar, de mooiste mert ter wereld, met heerlijke terrasjes enne ... de wereldkampioen ijsmaken op de hoek. Jullie hoeven nergens op te letten qua calorieen dus neem gerust 'tre (o quattro) palline di gelato' en geniet ervan!

We kijken uit naar de filmpjes met door ijs overstroomde mannenhanden, van harte gegund!

Lieve mannen, heerlijke reis verder,
    groetekes,
    Iwan en Jula
  3. Bob:
    Dag Paul en Chris,

Tweede Pinksterdag. Het is een graad of 16. De wind waait 4 - 6 uit het Zuidwesten. Door Friesland wervelen 15.000 tourfietsers, waaronder, uiteraard, Bosschenaren.

Zuidwest wil zeggen van Dokkum tot Stavoren wind tegen. Hier in Sneek is het nog 80 kilometer, waarvan 45 met de wind op kop. Dus - als jullie scherp willen blijven -0 is dit een uitnodiging voor volgend jaar.

Er is hier goed Italiaans eten en uiteraard uitstekende wijn. Maar eerst op naar Rome. Forza Italia.

Lieve groet ook van Cora.
  4. Jeanne Rooijmans:
    Lieve Paul en Chris

Het onderweg zijn op de pedalen is toch een stuk gezelliger met z'n twee, onderweg samen een hapje en en een drankje, mooie en leuke dingen zien en de lol die je samen daarbij hebt! Dat is toch ook genieten!
    Roma komt nu heel dichtbij!
    Groeten en sucses
    Jeanne
  5. george & beatrijs keukens:
    Hallo Paul en Chris,

Het klinkt allemaal geweldig en zo hoort het...
    Passen jullie wel op bijde afdaling!
    Wij denken bv. aan Wim van Est, Simpson e.v.a.
    Ondertussen: veel plezier, sterkte en enz. enz.

george & beatrijs
  6. thil:
    13 juni 2011
    Heren, dat klinkt goed. Jammer dat er de geuren & geluiden niet bij zijn. Maar dat is bij de klimmen & dalen misschien ook niet altijd goed: knarsende tanden en brandend rubber. Eerst Siena zien (Napels kan nog altijd), dan naar Rome!
    jullie fans uit helmond
  7. Margriet:
    14 juni 2011
    Hallo Paultje, wat jij aan extra kuitspieren hebt verkregen heb ik aan mijn spierballen toegevoegd door het open-en dichtmaken van de sluizen en bruggen in Engeland. Het was weer prima. Jij nog een goede tijd, en geniet er van.
    Groetjes Margriet.
  8. arna:
    15 juni 2011
    Ha die Paul en Chris,
    We hebben genoten van de laatste serie foto's en video's. We zien jullie in de kleinste versnelling de berg op klimmen én we zien jullie samen heeeel veeeel genieten. En dat is natuurlijk prachtig om te zien. Nog 3 etappes te gaan en dan cultuur snuiven in rome! Geniet samen nog heerlijk van jullie dagen.liefs arna luna sjoerd