Fietsen langs de Ruhr

23 mei 2011 - Düren, Duitsland

Vandaag na een overnachting en een  ontbijt bij Helmy en Henk (fam van Joep) vanuit Roermond mijn eerste dag alleen gefietst. Een prachtige tocht vrijwel continue langs het water met stroomversnellingen en watervalletjes. Vanmorgen al meteen 3 andere Romegangers gesproken Frank Toon en Jos uit Goirle.  Toen ik ze even later weer tegenkwam lang een van hem op de grond ,hij kon niet snel genoeg uit de clips komen. Ben nu in Duren waar ik overnacht in een hotel, het was overigens niet echt makelijk om een hotel te vinden.

1. clemy van Lieshout:
    23 mei 2011
    Goed te lezen, je bent goed van start gegaan, een goed begin is het halve werk.
    Op de fiets in de sportzaal vanmiddag aan je gedacht; goede reis paul! kus ted&clemy
  2. André Groenen:
    23 mei 2011
    Nu het zo is dat je een groot deel van de reis alleen doet geeft dat ook weer een extra dimensie lijkt me. En er is meer volk onderweg heb je al gemerkt. Geniet van al het moois en het afzien en we volgen je vanuit Rosmalen!
    Groeten van ons,
    Marianne & André
  3. marijke rooijmans:
    Ha Paul.
    Goed te horen dat je geniet van al dat moois onderweg. Ook leuk dat je al wat mensen bent tegen gekomen die dus ook naar Rome fietsen. Ik ben nu een aantal dagen weg en niet in de gelegenheid om je echt te volgen. Ik stuur je wel een smsje. Ik lees je berichten op een later tijdstip. Denk aan je. Heb het goed en heel veel plezier.
  4. marcel:
    24 mei 2011
    citaat: "het was overigens niet echt makelijk om een hotel te vinden"

Je bent altijd welkom jonge. en als je den bosch toch gaat missen is hier een linkje voor in het internetcafé: http://www.freesound.org/usersViewSingle.php?id=1648170
  5. ina nijkamp:
    24 mei 2011
    Inmiddels ben je vertrokken. Ik wens je een fantastische reis, geniet ervan!

Gr. Ina
  6. ceciel:
    Hoi Paultje,
    Wij zijn net terug van Terschelling, hebben daar met windkracht 7 gefietst, voor ons afzien, voor jou waarschijnlijk een makkie.
    Pas op met je mede weggebruikers want je kent het gezegde:uit gool komt nog geen goei geit vandaan, dus wees gewaarschuwd als je Frank,Toon en Jos weer tegenkomt!
    Geniet, we blijven je volgen.
    Ciel en Guus
  7. frits:
    Hi Paul

Ik wens je een zer voorspoedige reis toe mede namens Anja en Ivo die het maar niets vindt dat ome Woellie zo,n end alleen gaat fietsen. anja en frits
  8. Paul Visser:
    24 mei 2011
    Paulus succes daar onderweg, ben jaloers op je duur- en doorzettingsvermogen! Just do it en geniet ervan! Niet verdwalen, er zijn immers meerdere (teveel) wegen naar Rome..
  9. chantal en henriette:
    hoi collega,
    vol bewondering volgen wij je reis richting rome en weer terug naar FACT Veghel, veilige kilometers,
    Chantal en Henriette
  10. Anneke Rooijmans & Ton Brand:
    24 mei 2011
    Met de wind in de rug naar Rome. Onze Paul die doet het toch maar. Geniet van de momenten van geluk.
    Hulde aan Fieke, Jet en Eva voor je weblog.
    We blijven je volgen, veel fietsplezier.
    Anneke Rooijmans en Ton Brand
  11. Joep en Derrick:
    Hoi Paul,

Het schijnt allemaal goed naar wens te verlopen. Hoop dat het weer mee zit, hier erg winderig!!
    Je ben spieren moeten goed ontwikkeld zijn...zullen dat inspecteren wanneer we in Nederland zijn!!!

Geniet van de reis!

Jooep & Derrick
  12. arna:
    25 mei 2011
    Ha die Paul,
    Luna en sjoerd waren niet alleen onder de indruk van jouw stoere fietsuitrusting ze vonden ook de vastzittende schoenen indrukwekkend! Je moet er natuurlijk wel op tijd uitstappen. Vandaag heb je de derde etappe afgerond. Opnieuw heb je hopelijk weer van de route genoten met dit keer wel snel een goede slaapplek/camping in Remagen. Morgen is het weer in Bacharach schitterend. Dus geniet van de stralende dag en laat die fietskuiten mooi bruin worden. liefs van ons
  13. Marleen:
    Ha collega,

Ik word een beetje jaloers op je. Je bent een heerlijke uitdaging aangegaan fietsend door het prachtige Europese landschap. Echt stoer zeker nadat je te horen kreeg dat je de tocht voor een groot deel alleen mocht afleggen.
    Geniet van het fietsen en al het moois om je heen en heel leuk dat we je op deze manier kunnen volgen.

Lieve groet,
    Marleen
  14. Susanne:
    He die Paul,
    Leuk om je te volgen, geniet van je reis en veel groeten vanuit het veghelse
    groet Susanne
  15. george & beatrijs keukens:
    Hallo Eenzame Fietser,

Wij zijn vandaag 26/5 uit Frankrijk teruggekeerd en gaan proberen je nu echt "op de voet" te volgen.
    Wij bewonderen je moed!

george & beatrijs
  16. Jeanne Rooijmans:
    Lieve Paul
    Fijn om te horen dat je het goed maakt Fijn, dat je ook alleen kunt genieten van mooie dingen om je heen en leuke mensen ontmoet!
    Lieve goet Jeanne
  17. Fieke:
    27 mei 2011
    Liebeling,
    Eva gaat achter het probleem van je Ipod aan,lukt het je om zelf te zingen ?! ( niemand die zich eraan stoort :)..Ik hoop dat het weer mee zit nu je je jas bent verloren ( balen). Als je in het tempo wat je nu hebt doorfietst heb je geen jas meer nodig in Italie is het prachtig weer, maar ja ..de bergen... Kom op, je bent supergoed bezig!!!! Wij zijn héel erg trots op je en denken altijd aan je: zwoegend, dampend en uiteindelijk de aankomst, een biertje, lekker eten en spieren ontspannen voor de volgende etappe.. xxxxxxxxxxx Tjuus, Servus!
  18. Anneke Rooijmans & Ton Brand:
    28 mei 2011
    Ciao ciao, Bambini,
    Italië roept, daagt uit, siddert, stapt, trapt en lonkt.
    Maar eerst de grote bergen en diepe dalen.
    Niet gevreesd, je weet wat dat is!!
    Met het vuur in de "binkes" scheur je over de Brennerpas.
    Met in het vooruitzicht van een biertje op de Piazza Navona, uitrusten op de Spaanse Trappen, daarna genieten op een "bengske" de "bein unhog", met een gelato in de hand, in het park Borghese. Magnifico!!
    Arrivedeci
    An