Tübingen

28 mei 2011 - Tübingen, Duitsland

Vanmiddag in Tubingen aangekomen. een mooie route door het natuurpark Schonbuch. Ik heb het log een paar dagen niet bijgehouden omdat er geen internet beschikbaar was. Gisteren de eerste regenbui over me heen gehad even geschuild bij een school. Veel door de bossen gefietst daar heb ik het nu wel even mee gehad. Probleem is  dat je je moeilijk kunt orienteren  je begint af te vragen of je niet steeds in een rondje fietst. Gelukkig biedt de Garmin ( tomtom voor de fiets uikomst) In de middle of nowwhere ben ik Fien en Huub uit Merselo tegengekomen ( Venray) ze zijn te voet (met karretjes) op weg naar Rome en hopen daar in augustus aan te komen. We hebben even gekletst en foto's gemaakt. Frans, Fien en Huub hebben aan de Broekweg in Venray gewoond in jouw huis destijds hebben ze het verkocht aan de familie Janssen.

Ik probeer steeds in jeugdherbergen te overnachten de faciliteiten zijn er prima en het is betaalbaar. De jeugdherberg waar ik vannacht slaap ligt prachtig aan het water bij het centrum van Tubingen. Onderweg ontvang ik regelmatig sms van familie en vrienden, erg leuk die aanmoedingen.

Leidt een dergelijke tocht nu tot andere inzichten? In ieder geval dat ik met terugwerkende kracht alles terugneem wat ik ooit aan negatiefs over Duitsers gezegd heb. Ze zijn zeer behulpzaam en vriendelijk. Als je even stilstaat om je te orienteren vragen ze meteen waar je naar toe moet. Het fietsen gaat goed de eerste hellingen zitten in de kuiten. Morgen naar Sigmaringen.

Groeten, Paul

1. André Groenen:
    Hoi Paul,
    Ik zou toch mijn fiets goed in de gaten houden, zijn ze dol op die Duitsers!
    Het gaat al aardig in de richting van Oostenrijk zie ik op het kaartje, lijkt me geweldig om langs die grote bergen op (of erover) te fietsen. Hopelijk werkt het weer mee zodat je volop kunt genieten!
    groet, ook van Marianne,
    André
  2. Joep en Derrick:
    28 mei 2011
    Yep, die duitsers zijn zo slecht nog niet. Goed eten dar, je hbt de koolhydraten nodig jongen, om over al die hoge bergen te klimmen!!!

Mag ik als je terug bent je kuiten eens voelen?

Joep & Derrick
  3. george & beatrijs keukens:
    Hallo Paul,

We waren al bang dat er van een of ander probleem sprake was, maar het blijkt -gelukkig- slechts de techniek te zijn.
    Mooi, die toevallige ontmoetingen met andere Rome-gangers, die nog net niet op hun knieen op weg zijn...
    En jij boft toch maar, met al die vriendelijke en behulpzame Duitsers: "Do ist der Bahnhof..." ken je waarschijnlijk wel.
    En dan: jij (50+) in een hoogslaper in een jeugdherberg ... we zien het voor ons...petje af!!
    In ernst: zet 'm op, Paul en blijf op koers.

george & beatrijs
  4. Maarten:
    28 mei 2011
    Jaja flinke Paul. Leuk iets van je te horen! Ook mijn ervaringen met Duitsers zijn erg positief.Hulpvaardig, klantgericht en correct! Lekkere ontbijtjes...gewoon goed voor elkaar.
    Goed die fietsnavigatie.....blijf je mooi op koers.Als je langs de Aldi Sud fietst stap even af voor een lekker Jojo drinkyoghurtje met perzik en zonnebloempitten. Lekker en wat extra energie voor het stoere baasje.
    Paul....ik groet je...toi toi!

Maarten
  5. Frans:
    29 mei 2011
    Hoi Paul,

Dat is toch het mooie van fietsen. Zo zie je maar, je weet nooit wie je zoal op je fietspad tegenkomt,"De oude bewoners van mijn huis" en dan nog wel met de benewagen! Het is toch onverstelbaar! Je weblog wordt goed bijgehouden. Wij volgen jou dus ook op de voet, maar zonder benewagen.

Nog heel veel fietsplezier en die de groeten aan de paus als je hem toevallig tegenkomt.

Groetjes Frans en Trudy
  6. Theo van de Zande:
    29 mei 2011
    Paulus, goed bezig man. Maar rustig tegen die Schwäbische Alb opgereden, die berg weet niet wat hij mee maakt. Kan dus toch he, rustig fietsen en genieten van het omringend natuurschoon. Mooi dat die Duitsers je zo meevallen, komen meteen op je af als je maar even stil staat?????. Tip van een argwanende thuisblijver: in Duits gezelschap fiets nooit uit het oog verliezen. Succes met de komende verticale beproevingen, en wens die kuiten van je heel veel sterkte. Ik blijf je volgen.
    Groet en veel plezier Theo