Sigmaringen naar Bregenz

30 mei 2011 - Bregenz, Oostenrijk

Vandaag 2 etappes gedaan ongeveer 120 km gefietst. Aanvankelijk een glooiend landschap en dan zie je plotseling de  Alpen opdoemen. Daar moet ik over 2 dagen overheen, ik heb er zin an. Onderweg krijg ik regelmatig smsjes met aanmoedigingen, leuk dat iedereen zo meeleeft. Er wordt trouwens veel gefietst hier bij de Bodensee.

Vannacht slaap ik wederom in  een jeugdherberg, deze ligt mooi aan de Bodensee dichtbij het centrum van Bregenz. George ik moet nog even terugkomen op je opmerking over 50 plus en jeugherberg. Geloof me, er zijn jeugdherbergen de afgelopen week geweest waar ik de gemiddelde leeftijd aardig naar beneden heb gehaald.. Morgen naar Bludenz een rit van 71 km, een vlakke etappe.

1. Jet:
    Lieve pap!

1 dag weer (hoorbare) muziek op de oren werpt wel meteen zijn vruchten af! Weer een dikke 120 km weggefietst.. Respect! En nu door naar het 2e boekje zo te zien.
    De Alpen wachten op je, de ultieme kuitentest..
    Zet 'm op!

xxxx Jet
  2. Iwan en Jula:
    30 mei 2011
    Ha die stoerste en liefste zwager van ons!

Volgens de theorie van de rechte lijnen heb je nu al 41,4% van je reis opzitten. Maar als we naar de satellietkaart kijken via Google Maps, zien we de echte kuitenbijters nu pas komen, dat wordt binnekort stoempen voor deze man.

Nu je zoveel extra kilometers hebt gemaakt voor deze dag, zou je morgen natuurlijk best een beetje rustig aan kunnen doen.
    Of je zit er zo goed in en verlangt zo ontzettend naar La dolce Vita, dat je de Alpen straks overvliegt om maar heel gauw de Italiaanse warmte te voelen, de heerlijkste pasta's te nuttigen (na grondige analyse uiteraard, zodat het thuisfront er straks ook van kan genieten), de Paus even toe te roepen vanaf het St. Pietersplein ...

You are now already a champion our friend, geniet zoveel als je kunt en laat ons op afstand meegenieten.

Alle liefs en oeverloos respect,
    Iwan en Jula
  3. André Groenen:
    Hoi Paul,
    met de fiets de alpen in, ik wil je even laten weten dat ik nu toch wel poepjaloers op je ben. Denk daar maar aan als je pijn lijdt en aan de afzink die aan den einder ligt!
    groet
    André
  4. Joep en Derrick:
    31 mei 2011
    Stress alom met de verhuizing en we benijden je voor de prachtige trip die je maakt en al e energie di je hebt! Wie weet een fiets tochtje naar Londen ? Vergeet echter niet de water fiets!!!
    Veel succes!

Joep & Derrick
  5. george & beatrijs keukens:
    Hallo Paul,

Ik ben nog nooit in een jeugdherberg geweest, dus een volstrekte leek... Mijn bewondering voor jou (als 50+ / harde brits / jeugdherberg) was/is al groot, maar mijn verbazing/bewondering voor mijn leeftijdgenoten (60++) die jij daar aantreft is nog een tandje groter...Maar zijn dat ook van die sportieve lange-afstandfietsers zoals jij??
    En qua Alpen: geef ze op hun donder en "you will overcome" ...gezien jouw moraal en kennelijk puike conditie van lichaam en geest kan het geen probleem zijn!!
    Vanuit hier zullen we je af en toe een duwtje in de rug geven, als dat nodig is.

george
    &
    beatrijs
  6. arna:
    31 mei 2011
    Grüß Gott. Paul na ruim een week heb je al meer dan 580 km gefietst en zit je al in oostenrijk met de alpen in zicht! Dat wordt natuurlijk het gebied voor de ECHTE BIKKELS. En dat ben jij. We zijn super trots op je. En die kuiten van je zullen nu -even- niet bruiner worden maar wel gespierd. En daar houden wij heel erg van. Veel liefs sjoerd luna arna
  7. marijke rooijmans:
    31 mei 2011
    Ha paulie. leuk gisteren dat skypen. je zien maakt het zoveel leuker dan alleen maar horen. En flink gefietste he. Fijn om je te kunnen volgen met foto's en filmpjes. Een broer om trots op te zijn. Liefs Marijke
  8. Mirjam en Gerhard:
    5 juni 2011
    He Paul, wat leuk om jouw reisverslag mee te mogen lezen van Jula. Wat ben jij stoer zeg, helemaal alleen zo'n t...eind fietsen en dan ook nog slapen in een jeugdherberg, of is dat eigenlijk het equivalent van seniorenhotel? Maar, alle respect vanuit Rosmalen, werkelijk waar. We blijven je volgen, rustig aan fietsen, genieten van al wat je ziet en gezond en heel weer thuis komen.
    Hartelijke groet, Gerhard en Mirjam (van Jula, nou, niet echt van Jula, maar een beetje dan, of Jula van mij, ook een beetje dan)