Ferrara 2x lek gereden

8 juni 2011 - Ferrara, Italië

Vandaag door een landschap gefietst wat erg lijkt op Nederland, plat,  het hoogteverschil vandaag was 5 meter. Velden met maïs en grasland. In Fratta Polèsine in een bar een cappacino gedronken. Terug bij de fiets constateerde ik mijn eerste lekke band. Onder aanmoedigingen van barbezoekers een nieuwe binnenband erop gelegd. Even voor Ferrara brak er een enorme onweersbui los, gelukkig had ik op tijd een schuilplek gezocht. Na een uurtje was de lucht weer opgeklaard. Weer op de fiets gesprongen en verdomd, na 2 uur fietsen wederom een lekke band. Gelukkig had ik nog een nieuwe reserveband, mijn laatste.

In Ferrara aangekomen bij de receptie van het  de Ostello meteen geïnformeerd naar een fietsenmaker. Even verderop  naar  een fietsenmaker gegaan (eenmanszaakje), voor 15 euri heeft hij er een nieuwe buitenband opgelegd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anchelina:
    8 juni 2011
    Ook een nieuwe reserve binnen and gekocht hoop ik? Veel sterkte en energie voor de laatste loodjes. Doen de repen hun werk?

Anchelina
  2. marcel:
    Hoi PAul,

Vandaag je filmpjes van achter naar voren bekeken. Dan lijk je al op de terugweg.

Het geluid van de dag: http://www.freesound.org/samplesViewSingle.php?id=108698

veel succes verder en geen lekke banden meer ;D)
  3. Theo van de Zande:
    8 juni 2011
    Paulus, zoals je vertelt over het fietsen beginnen mijn kuiten spontaan te stuiptrekken, lijkt me een heerlijke maar wat vochtige tocht, da's jammer een beetje zonneschijn en windje mee kan het nog aangenamer maken. Maar dat je taai was dat wisten we al. Wens je voor de laatste etappes nog veel moois toe, wij gaan even de andere kant op (Indonesië) , weet niet of ik je blog nog kan volgen, maar hoor graag een live verslag ergens deze zomer op een terras bij een potje bier. Of nog beter tijdens een fietstochtje door ons vlakke land, aftrainen zul je toch moeten.
    Groet Theo
  4. Iwan en Jula:
    8 juni 2011
    Caro Paolo, come sta? Penso bene, perché questo tuo fratello Chris arriverà Sabato.

Beetje oefenen, want zo dadelijk sta je daar voor Il Papa te hakkelen en dat kan echt niet natuurlijk ;-)

Hier verkeert de familie in opperbeste stemming na de geboorte vanmorgen van Lina, de gezonde dochter van Marieke en Erik, broertje van Stefan die op dit moment eet als de beste, vrolijk is en druk in de weer, wat een heerlijkheid toch! Stefan mag voor het weekend naar huis, Marieke en Lina maandag. Wie weet kan een kaarsje in Rome het familiegeluk in Amsterdam een stevige bodem geven, dat zou na zo'n pelgrimage best mogen.

Heerlijk hoe je zo door het Italiaanse land vliegt, lekke banden of niet. Morgen mooi weer (vergeet niet je prachtige kuiten met factor 50 te beschermen), fluitend met je handen op je rug, op naar het prachtige Firenze!

Paul, liefs en un buon viaggio domani,
    Ciao,
    Iwan en Jula
  5. george & beatrijs keukens:
    Hallo Pechvogel Paul,

Twee lekke banden in korte tijd? Daar moet meer achter zitten! Te weinig cups hemelwaarts gezonden...??
    Het vlakke land lijkt ons een prima intermezzo om weer een beetje aan Nederland te denken en te wennen.
    Want reïntegreren zal na deze trip echt wel nodig zijn, Paul.
    Ondertussen: sterkte met de laatste loodjes...een vliegende eindsprint.

george & beatrijs
  6. Anneke Rooijmans & Ton Brand:
    Ciao Paulo,
    Vandaag naar Lazarro di Savena met straten zoals Via Roma en Via Firenze. Dat moet jou als muziek in de oren klinken.
    Heerlijke Pane Speciale vind je bij de bakker op de Via Caselle. Als geen ander weet jij hoe lekker het brood kan smaken.
    Chris, je maatje komt eraan, je zal het zien, de eindstreep komt in zicht.
    Succes, An en Ton
  7. thil:
    9 juni 2011
    Hoi lieve Paul hou de moed erin!!!! weer of geen weer
    lekke band of niet!
    'n cappucino gaat er altijd wel in en dan maar weer in het zadel!
    kei goed!!!
    liefs van je fans uit helmond
  8. frits:
    Ha Paul

Wat een barre rit naar Montagnana. Het wordt tijd dat de zon flink gaat schijnen zodat je op je gemak pedalerend door het Italiaanse land beweegt.Veel sterkte en vooral plezier met je verdere tocht.
    Groet anja en frits
  9. Caroline:
    9 juni 2011
    Ciao Paolo, nog even doorzetten en je kunt heerlijk genieten van een Spritz op het terras van Caffe della pace in Rome. Ik teken ervoor! Zet 'm op!
    A presto Caroline
  10. geert visser:
    9 juni 2011
    geweldig paul wat je doet ,diep respect!!krijg ook wel wat de kriebels zo[maar nu gemakkelijk gezegd]
    dan waren onze vroegere ritjes in italie van heel andere orde.zal in gedachten bij je volgende cafetje aansluiten,koffie en cola?!
    veel succes, de laatste loodjes..
    gr geert en myra
    ps een schoen gooien naar die witte oude man op dat plein mag zeker niet..